نشست پرسش و پاسخ فیلم «کوپال» ساخته کاظم ملایی با حضور عوامل این فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
سینمانیوز به گزارش ستاد خبري جشنواره فيلم فجر، نشست پرسش و پاسخ فيلم «كوپال» با حضور كاظم مُلايى، كارگردان، نويسنده و تهيه كننده، لوون هفتوان، پوريا رحيمي سام، بازيگران، محمد اكبري، مشاور هنري و طراحى صحنه، مجيد گرجيان، مدير فيلمبردارى، حامد صمدزاده، مديرصدابردارى، بابك ميززاخانى، موسيقى متن، با اجراي محمود گبرلو امروز (چهارشنبه چهاردهم بهمن ماه) در سالن سعدى برج ميلاد برگزار شد.
در ابتداى اين نشست كاظم مُلايي برخورد با اين فيلم را به دليل فرم خاصش صفر و صدي عنوان كرد و افزود: من براي كار دكوپاژ مشخصى داشتم و هر آنچه كه با حقيقت عاطفي شخصيت مطابقت نداشت، كنار گذاشتم.
وي درباره همكاري با فيلمبردار پروژه گفت: فضاي كار آقاي گرجيان بسيار رئاليستي است و من به اين دليل كه دوست داشتم فيلم اولم قصه گو باشد، نياز به فيلمبردار رئال داشتم. با توجه به فضاي آبستره فيلمنامه، بستر اغراق آميز شدن فيلم وجود داشت.
مُلايي تعدد دوربين ها را مهمترين چالش فيلمبرداري عنوان كرد و ادامه داد: ما به غير از دوربين اصلي، ٣٣ دوربين مدار بسته و يك دوربين گوپرو داشتيم كه كار را مشكل مي كرد.
كارگردان «كوپال» درباره حضور تك نقش لوون هفتوان گفت: در ابتدا قرار نبود آقاي هفتوان حضور داشته باشند و با انتخاب ايشان دست به بعضي تغييرات بر اساس فيزيك و شيمي بازيگر زدم و گذشته شخصيت را پررنگ تر كردم.
وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا فيلم در حمايت از محيط زيست است يا خير، گفت: كوپال در ابتدا یک شكارچي بود كه به اساسنامه شكار پايبند بود، اما بعد از مرگ فرزندش به شكاركُش تبديل مي شود.
وي حمايت سازمان محيط زيست از اين فيلم را محدود به حمايت معنوي عنوان كرد.
در این نشست لوون هفتوان درباره حضور در نقش «كوپال» گفت: زماني كه فيلمنامه را خواندم به وسواس آقاي ملايي غبطه خوردم و اميدوارم كه ما توانسته باشيم هر آنچه را در فيلمنامه وجود داشت، اجرا كنيم.
وي تجربه حضور در تك نقش را سخت عنوان كرد و افزود: برای من حضور در نقش اول يا مكمل اهميتي ندارد و ترجيحم حضور در نقش هاي مكمل است.
وي با بيان اينكه سينماي ما در حال پيدا كردن يك راه جديد است، ادامه داد: اگر فيلمنامه اي را دوست داشته باشم، حتي اگر نقشى كوتاه باشد، قبول مي كنم.
در ادامه نشست، پوريا رحيمي سام گفت: كار كردن در پروژه هايي مثل «كوپال» اين موقعيت را به بازيگران مي دهد كه از فضاهاي يكنواخت دور شوند. من با فيلم اولى هاي زيادي كار كردم كه الان ستاره هستند و بازي در چنين فيلم هايي را سرمايه گذاري براي آينده مي دانم.
رحیمی سام ادامه داد: بهاى فيلم هاى تجربه گرايي مثل «كوپال» ممكن است سنگين باشد. در اين فيلم، سازنده براي اينكه فيلمی مستقل بسازد و امضايش پاي فيلم باشد، سختي هاي زيادي را تحمل كرد.
محمد اكبري درباره همكاري با پروژه «كوپال» گفت: من از نگارش فيلمنامه در جريان كليات كار بودم. پيش توليد اين فيلم در اسفند ٩٣ آغاز شد و در آبان ٩٤ فيلم را كليد زديم و در ٥٣ جلسه كار را فيلمبرداري كرديم.
بابك ميرزاخاني اين تجربه را دلچسب عنوان كرد و افزود: كارگردان به من گفت هر كاري دوست داري بكن. تنها در جهان فيلم باش! فكرنمي كنم بتوانم به اين زودي ها به اين نحو در فيلمي حضور داشته باشم.