• مرجع اخبار سینمای ایران اخبار هالیوود ، آمار فروش فیلم

  • جدول فروش فیلم های ایرانی

  • تبلیغات

    فیلم های فرهادی و کیارستمی در 100 فیلم برتر غیر انگلیسی تاریخ اخبار
    فیلم های فرهادی و کیارستمی در 100 فیلم برتر غیر انگلیسی تاریخ

    بی‌بی‌سی با نظرسنجی از بیش از ۲۰۰ منتقد و متخصص سینمایی از سراسر جهان اقدام به معرفی فهرست ۱۰۰ فیلم غیرانگلیسی برتر تاریخ سینما کرده است و سینمای ایران هم در این میان بی‌بهره نمانده است.

    سینمانیوز:در این نظرسنجی ۲۰۹ منتقد و متخصص سینمایی از ۴۳ کشور جهان حضور داشته‌اند و هر یک در ابتدا فهرستی از ۱۰ فیلم خارجی مورد علاقه خود را اعلام کردند و در انتها فیلم‌هایی که بیشترین امتیازها را کسب کردند در رتبه‌های یک تا ۱۰۰ برترین فیلم‌های خارجی تاریخ سینما قرار گرفتند.

    در این فهرست ۱۰۰ فیلم از ۶۷ کارگردان متعلق به ۲۴ کشور و به ۱۹ زبان گوناگون حضور دارند. زبان فرانسوی را می‌توان زبان بین‌المللی سینمای فاخر نامید؛ چرا که در فهرست ۱۰۰ فیلم غیرانگلیسی برتر تاریخ سینما، ۲۷ فیلم با بالاترین رتبه‌ها به زبان فرانسوی هستند و پس از آن ۱۲ فیلم به زبان ماندارین (چینی) و ۱۱ فیلم نیز به زبان ایتالیایی و ژاپنی حضور دارند.

    از دیگر نکات قابل توجه این فهرست، حضور بسیار کمرنگ فیلم‌های ساخته شده توسط کارگردانان زن است و تنها چهار فیلم ساخته زنان در این فهرست حضور دارند و ۹۶ درصد فیلم‌ها ساخته سینماگران مرد است، این در حالی است که ۴۵ درصد از منتقدان شرکت‌کننده در نظرسنجی زن بوده‌اند.

    همچنین سینمای آسیای شرقی، ۲۵ درصد از فهرست ۱۰۰ فیلم غیرانگلیسی برتر را به خود اختصاص دادند و ژاپن (۱۱ فیلم)، چین (۶ فیلم)، تایوان (۴ فیلم)، هنگ کنگ (۳ فیلم) و کره جنوبی (۴ فیلم) در این فهرست را به خود اختصاص می‌دهند.

    در نهایت این فیلم «هفت سامورایی» ساخته «آکی‌را کوراساوا» سینماگر نامدار ژاپنی بود که مورد اقبال بیشتر منتقدان سینمایی از سراسر جهان قرار گرفت و عنوان برترین فیلم غیرانگلیسی تاریخ سینما را از آن خود کرد.

    * سینمای ایران نیز حضور قابل ملاحظه‌ای در این فهرست داشته است و فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی رتبه ۲۱ را به خود اختصاص داده است و فیلم‌های «کلوزآپ»، «خانه دوست کجاست» و «طعم گیلاس» از ساخته‌های عباس کیارستمی کارگردان شناخته‌شده سینمای ایران در عرصه بین‌المللی نیز به ترتیب رتبه‌های ۳۹، ۹۴ و ۹۷ را به نام خود ثبت کرده‌اند. 

    فیلم های فرهادی و کیارستمی در 100 فیلم برتر غیر انگلیسی تاریخ

    منبع

    date_range ۲۰۱۸/۱۰/۳۰
    person_pin سردبیر
    question_answer بدون دیدگاه

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    − 1 = 1

    محبوب ترین ها

    تمامی مطالب و پوسته سایت محفوظ بوده و متعلق به سایت سینما نیوز میباشد پس هر گونی کپی برداری از عنوانین ذکر شده پیگرد قانونی دارد